Poznáte ten dobrý pocit keď sa Vaše úsilie a snaha stávajú skutočnosťou? A vy máte neskutočnú radosť z toho čo robíte a ako to všetko dobre dopadlo... Úvod článku síce netradičný, ale myslím, že dokonale vystihuje situáciu, ktorú sme zažili za uplynulý víkend v Sepangu. Aby som však nepredbiehal tak poďme postupne. Už v predchádzajúcom článku som opísal samotný príchod do Kuala Lumpur a prípravu boxu atď.. Myslím, že všetci dobre poznáte ako to v takýchto situáciách chodí a nemá význam ďalej niečo opisovať.
Prvé dni po príchode boli v znamení voľných tréningov, počasie bolo naozaj horúce a tak vydržať celú hodinu v aute bolo takmer nemožné. Asfalt na trati mala takmer 65 stupnov a Martin sa poriadne vypotil v aute. Naozaj všetci pretekári ktorých som videl vystúpili z áut úplne premoční a "vyžmýkaní". Každopádne auto a jazdy boli dobré, všetko išlo ako malo a jednotlivé časy sa zlepšovali. Merané tréningy prišli na rad v piatok resp. v sobotu a tu už išlo naozaj do tuhého. Martin išiel dobre hoci sa nevyhol aj drobným zaváhaniam a vyzeralo to aj napriek tomu na najlepší čas aký tu kedy zajazdil. Bohužial však musíme povedať, že jeden prejazd šikany sa traťovým komisárom nezdal a tak mu neuznali najlepší čas aký dosiahol, čo by znamenalo umiestnenie na popredných miestach na štartovacom rošte pri samotných pretekoch. Takto z toho bolo až 11. miesto pred pretekmi, ale aj napriek tomu sme sa nevzdávali.
V sobotu poobede prišli na rad prvé preteky a boli sme plní očakávania ako dopadnú. Ešte by som však len poznamenal, že Martin bol opäť chorý a do auta nasadal aj s horúčkou. Štart mal Martin vynikajúci, dlho sme od neho nič podobné nevideli a dokázal sa takmer hneď dostať na 6. miesto. Následne po odjazdení pár kôl bol dokonca na 5. mieste. Počas celej jazdy mal za sebou dobiedzajúcu Hodnu s ázijským jazdcom a ich súboje zaujali naozaj všetkých, keďže viac ako 70% času boli na kamerách TV prenosu práve oni dvaja. Ostatní ako keby ani na trati neboli : ) Obaja jazdci predvádzali naozaj vynikajúci výkon a Martinovi sa darilo držať Hondu za sebou i keď pri niektorých výjazdoch zo zákrut to bolo naozaj na tesno a nevyhol sa ani chybám, ktoré by možno inak nespravil. Každopádne do poslednej zákruty preteku bol Martin na 5. pozícii ale práve tu nastala posledná drobná chyba a Honda sa dostala pred nás na cieľovej páske o 0,006 tisícin sekundy, čo v tej rýchlosti je podla mna 2 cm :) Komisári dokonca pozerali foto-finiš. Celkové 6. miesto v pretekoch a 3. miesto v kategórii bolo aj napriek drobnému sklamaniu vynikajúcim výsledkom!!!
Keďže auto bolo po prvých pretekoch nepoškodené, Erik a Peter doladili a skontrolovali všetko nevyhnutné a pripravili ho na nedeľné preteky, ktoré boli na pláne až poobede. Tým pádom bolo aj trochu času na regeneráciu a vychnutnanie si miestnej teplej klímy : ) Príchod na okruh v dostatočnom predstihu, opätovná kontrola a všetkého a samotná príprava na pretek sa postupne mohla začať. Opät auto s číslom 17 stálo na rovnakej pozícii na rošte a všetci sme verili v rovnaký vynikajúci štart ako deň pred tým. A nebudete tomu veriť ale stalo sa presne tak. Dokonca ešte aj trochu lepšie. Martin sa dokázal prepracovať po štarte na 5. miesto a to si bez najmenších problémo udržal až do konca. Pred sebou mal naozaj najlepších 4 jazdcov tento víkend a za ním sa naopak tvorila trhlina, ktorej sa dokázal vzdalovať a tvoriť si pred ostatnými náskok. Myslím, že výkon predviedol opätovne famózny a aj napriek nie ideálnemu zdravotnému stavu, dokázal skončiť 5. celkovo a opäť 3. v kategórii. To znamenalo ďaľšie umiestnenie na pódiu a pribudla aj trofej na poličku.
Záver TCR Malajzia bol naozaj pre celý Brutal Fish Racing Team vynikajúci a všetci boli maximálne spokojní. Martin sa definitívne zaradil k jazdcom s ambíciami na pódium, Čiri a Pedro šlapali opäť ako hodiny zo Švajčiarska a Andy aj napriek dvojakej úlohe aj pre ARC dokázal manažovať a ustriehnuť všetko ako malo byť. Naozaj dobrá práca všetkých. Taktiež by sme mali ešte poďakovať aj autu, ktoré odjazdilo v rukách Martina posledné preteky, nakoľko už presadne do novej Hondy.
PS – preteky si môžete pozrieť aj na youtube pod hlavičkou TCR Malaysia 2019